Правильно підбираємо велосипед для приємних поїздок
5 параметрів, щоб вибрати велосипед - СПОРТ
Моделів велосипедів величезна кількість, і складно визначити, який саме підійде у конкретному випадку, особливо якщо це перший велосипед у житті. "Ваш спорт" рекомендує перед походом до магазину відібрати важливі для себе параметри, які допоможуть знайти відповідну модель.
Зміст
1. Тип

Спочатку визначтеся, де кататиметеся — у місті чи на природі. Від цього комфорт при їзді асфальтом або бездоріжжям.
Отримайте медичні поради з Медичний інформаційний каталог, який допоможе піклуватися про здоров’я.
Міський велосипед відрізняється прямою посадкою, високим кермом, великим сідлом та малою кількістю передач (зазвичай три). Покришки, як правило, гладкі, а колеса великі. Ланцюг часто закритий у кожух, щоб у нього не потрапляв одяг.
До міських велосипедів належать:
- круїзер;
- складні моделі;
- гібрид з кількома швидкостями та переднім амортизатором.

Для ґрунтових та лісових доріжок з підйомами та спусками підійде гірський велосипед. По асфальту на ньому краще не їздити: покришки рельєфні та товсті, що добре для вологої землі, а не гладкої поверхні. Крім масивних шин гірські велосипеди відрізняються спортивною посадкою вперед, прямим кермом, великою кількістю швидкостей, наявністю амортизаторів. Рама часто масивна та важка.

Для далеких походів лісами та полями з наметом вибирайте туристичні моделі. Їх можна дізнатися по керму-барану, кронштейнам для переднього, заднього багажників, фляжок, підвісних тримачів, посиленим колесам з 36 спицями, широким шинам, великій кількості швидкостей. По суті, туристичний поєднує в собі гірський та міський велосипеди.
2. Матеріал

Впливає на вагу, міцність, довгожительство велосипеда та наявність вібрацій. Поширені матеріали:
- Сталь - Підходить для туристичних велосипедів. Витримує перепади температур, дощ, сніг. Відмінно гасить вібрації, тому підійде для їзди бездоріжжям. Єдиний мінус – велика вага.
- Алюміній - Найбільш популярний матеріал. З нього найчастіше виготовляють міські велосипеди. Плюси – легкий, стійкий до корозії, швидкий розгін. Однак алюміній не гасить вібрації та має короткий у порівнянні зі сталлю термін життя.
- Титан - Матеріал професійних велосипедів. Міцний, легкий, стійкий до іржі, довговічний, гасить вібрації. Єдиний мінус — дорожнеча.
- Вуглепластик - використовується для виготовлення гірських та шосейних велосипедів. Добре гасить вібрації, дуже легкий, швидкий, маневрений. Мінуси — крихкість, через що не поставити багажник, схильність до сколів, подряпин, дорожнечу.
3. Висота

Конкретний велосипед підбирається по зростанню, що відповідає ростовці рами — відстані від педалей до верхнього зрізу підсідельної труби (вище регулювання сідла). Чим вища людина, тим більша ростовка.
Розмір рами відповідно до зростання:
- 13-14 дюймів - 135-150 см;
- 15-16 дюймів - 150-165 см;
- 17-18 дюймів - 165-175 см;
- 19-20 дюймів - 175-180 см;
- 21-22 дюйми - 180-195 см;
- 23-24 дюйми - від 195 см.
Різницю в дюйм можна компенсувати регулюванням висоти сідла та керма.
Обов'язково «приміряйте» потрібний велосипед. Ноги повинні комфортно діставати до педалей, а тіло займатиме правильне становище: прямо на міському і в нахилі на гірському. Для довгих ніг вибирайте модель більшого розміру.
4. Висота коліс

Чим більший діаметр, чим вища стійкість та прохідність. Міські велосипеди зазвичай мають колеса діаметром 24, 26, 27 дюймів, які дають гарний розгін та маневреність. Для шосейних та гірських підійдуть моделі з діаметром 29 дюймів. Такі колеса підвищують стійкість та розвивають максимальну швидкість.
5. Підвіска

Потрібна для комфортної їзди. Підвіска поглинає удари та допомагає керувати велосипедом на нерівній поверхні. Ригід - велосипед без амортизаторів, призначений для їзди рівним асфальтом. Навіть невеликі вибоїни та камінчики відчуватимете на собі. Такий варіант дешевий та легкий.
З підвіскою виділяють два типи:
- Хардтейл - Велосипед з передньою підвіскою (амортизатор у передній вилці). Підходить для подолання невеликих нерівностей, наприклад, лісовою дорогою.
- Двохпідвіс — велосипед із задньою та передньою підвіскою (амортизатор у передній вилці та під сидінням). Відмінно підходить для їзди бездоріжжям і занять екстремальним велоспортом. Пом'якшує удари та стрибки.
Чи є що додати? Пишіть у коментарях.